Strategy, performance improvement, combined rail-truck transport

1120 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
With increasing trade, freight transport demand has grown tremendously and as sustainability has become an essential concern of our globe, interests in improving and achieving effective and efficient rail freight transport have become an essential needs and focus of the 21st century. However, achieving an improved rail freight transport service and an increased market share in a competitive environment is rather complex in several aspects as freight trains would need to operate with principles and characteristics resembling those of passenger’s traffic in order to attract new type of goods. In order to adopt the principles and characteristics used in passenger trains, airlines and hotel industries into intermodal line train systems, a simulation model has been developed and implemented. The principles for pricing which we have considered are base on the available train capacity along a travel sub-leg and our objective was to increase the performance of the intermodal line cargo train system. We adopted the yield management concept with rail freight customers given the possibility to change their start and/or end train stations (travel sub-leg) and/or to change their departure day in an intermodal line cargo train system. Using our developed simulation tool, we have examined the performance of an intermodal line cargo train system with respect to the dynamic and constant pricing strategy. Our prime objective was to investigate and answer the questions which pricing strategy leads to the best space utilization and performance of an intermodal line train cargo system? Our simulation results show that the dynamic pricing gives the best space utilization and rail freight performance. Dynamic pricing strategy appears good to both the train oper...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Strategy, performance improvement, combined rail-truck transport

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Strategy, performance improvement, combined rail-truck transport
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=57298 [2020-01-19]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×