Behålla/väcka lusten att lära En kvalitativ studie av några pedagogers tankar om undervisning

1265 visningar
uppladdat: 2005-06-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Syftet med denna studie är att undersöka hur sju pedagoger genom bemötande och interaktion kan få barnen att utvecklas i positiv riktning och behålla lusten att lära. I litteraturstudien har vi bl.a. belyst begrepp om hur hjärnan fungerar och vad neuropedagogik är. I neuropedagogiken arbetar man med att på ett aktivt och medvetet sätt stimulera människans kreativitet, tankeförmåga, kunnande och emotionella liv. I en kvalitativ undersökning beskriver sju informanter hur de med varierad undervisning kan få eleverna att använda alla sina sinnen och ge stimulans till båda hjärnhalvorna. Pedagogerna arbetar med barn från förskolan till och med högstadiet. Vi kom fram till att olika inlärningsstilar och motoriska aktiviteter påverkar barns inlärning och självkänsla. Genom att göra eleverna medvetna om sina starka sidor ger pedagogerna dem strategier för att kunna hantera sina svaga sidor. Resultaten visar hur medveten stimulans av barnens olika inlärningssätt ökar lusten för att lära. Faktorer som är viktiga för att behålla/väcka lusten att lära är glädje och nyfikenhet. I vår undersökning kom vi fram till att sko...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Behålla/väcka lusten att lära En kvalitativ studie av några pedagogers tankar om undervisning

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2005-06-01]   Behålla/väcka lusten att lära En kvalitativ studie av några pedagogers tankar om undervisning
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=28906 [2020-08-15]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×