Hjälp! Demokrati Antika grekland

• 15:58 01 Oct 2015

Tova

Jag behöver lite hjälp! Vi har om några dagar ett prov i svenska. Och vi har som läxa att skriva en text. Man ska skriva om ett ämne inom Antika Grekland eftersom vi jobbar med Antika Grekland på SO:n. Jag har valt att skriva om Demokratin. Eftersom det känns som om man kan skriva en hel del om just Demokratin. Att det endast var fria män som fick vara med och rösta och så. Sedan ska man också ha med 2 argument på varför man tycker att alla ska få vara med och rösta och 1 motargument. Det har gått lite sådär för mig i Svenskan så jag vill verkligen visa min lärare nu att jag kan skriva en argumenterande text. Man ska också ha med en inledning,huvuddel och avslutning samt rubrik och signatur. Jag har börjat skriva lite fakta först om Demokratin och sånt. Men jag tycker det är jättesvårt att komma på bra argument samt motargument! Och sen också att texten i hela ska bli så bra som möjligt! Skulle verkligen uppskatta hjälp eller bara några tips! Tack!

Medlemskap krävs

För att komma åt denna sida måste du vara medlem och inloggad.

Är du inte redan medlem?

Bli medlem nu och få tillgång till allt innehåll på hela Mimers Brunn.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×

Ladda upp ditt arbete

Dela med dig, ladda upp ditt arbete och hjälp andra! Mimers Brunn söker ständigt nya arbeten på alla nivåer. Inget arbete är stort eller för litet för att ligga uppe på Mimers Brunn.

Ladda upp arbete

Mimers Brunn tipsar om

Studentlitteratur

Trött på att betala en hel förmögenhet varje gång en ny kurs drar igång? Läs mer om hur du kan få pengar över till annat genom att sänka dina litteraturkostnader. Studentlitteratur