Träningsrapport

4 röster
8345 visningar
uppladdat: 2006-05-31
asif Mohammed ali

asif Mohammed ali 29 år

Från
Märsta
Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Träningsrapport

Att vi blir bra på det vi tränar är en självklarhet. Frågan är i stället VAD behöver just jag träna och HUR ska jag träna? Vilka prioriteringar bör jag göra?
De här frågorna ställde jag mig själv innan jag började med denna träningsperiod.
Självklart har jag tränat intensivt innan, men kanske inte på den nivå jag uppnått nu, vilket jag är glad för. Goda resultat uppnår man med planering.

Träningsresultatet beror på typ av träning, träningsmängd och intensitet. Träningsmängden är en viktig faktor. Kroppen kan inte ta till sig hur mycket träning som helst. All träning och speciellt hård träning är nedbrytande och den måste därför varvas med perioder av återhämtning med lättare träning eller aktiv vila (mycket lätt träning) för att inte resultera i överträning. Det är därför mycket viktigt att lära sig lyssna på kroppens signaler, så att man i tid känner när det är dags för vila.
Ovanstående är väldigt viktigt att känna till. Så jag lade även in mycket lätt träning dagen efter den ”hårda träningen”. Eftersom att de långsamma fibrerna skulle hinna fyllas på.

I helhet tycker jag att jag har tränat bra denna träningsperiod på C:a 10 veckor.
Jag började styrketräna intensivare och det syntes på den muskelmassa jag fick. Jag fick även bristningar på bicepsen. Kanske inte så bra, men det visar i alla fall att jag uppnått goda resultat.
Jag hade inte sprungit på hela sommaren så att det gick lite trögt i början. Coopers test tog också kål på mig. Men successivt fick jag förbättrad kondition. Helt nöjd med mitt resultat i Lunken, där jag kom in på 44 min.
Jag har cyklat en hel del också denna period. Det slutade med att jag började cykla med 21:a växeln.

Jag la upp mitt gymschema så att jag kombinerade:
Måndag - Bröst, Biceps, Mage
Onsdag - Rygg, Triceps, Ben
Fredag - Axlar, Mage, Ben

Jag spelar även volleyboll, bandy, fotboll, badminton och pingis på fritiden. Det är skönt efter hårda träningsmoment som kräver fullständig återhämtning. Som jag nämnde förut att jag la in lite ”lätt träning”, passar dessa sporter bra.
Den 5 Okt började Fasta månaden Ramadan. Så jag fick anpassa mig en aning till den. Jag måste ju erkänna att den har påverkat min träning en hel del. Under den tiden som jag fastade skulle jag kunna ha gjort bättre ifrån mig. Men det är sådant som man får ta!

Jag har lagt upp ett nytt träningsschema, som jag faktiskt började på idag. Den innehåller mer kondition än förut och mer intensivare träning (kortare gympass).
De ändringar jag skulle behöva göra är att träna mer ”långa muskler”, som håller mycket längre i längden. Jag ha...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Träningsrapport

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

asif Mohammed ali [2006-05-31]   Träningsrapport
Mimers Brunn [Online]. http://mimersbrunn.se/article?id=6472 [2018-04-20]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×

Logga in med Facebook