Vad jag mår bra av

2489 visningar
uppladdat: 2006-03-09
Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Vad jag mår bra av:

● Kost På morgonen ska man gå upp tidigt dvs. ca 1 och en halv timma innan du tänker äta frukost.
Men vad ska man då göra under den tiden då? Jo, man kan t.ex. hitta på en bra morgongymnastik.
På morgonen så förbränner kroppen fett, då kan det vara väldigt bra att röra på sig för att bli av med en del fläsk.
Sedan ska man äta mycket frukost eftersom frukosten ska vara en fjärdedel utav dagens näringsbehov.

Ungefär vid klockan tolv är det bra att äta lunch, men det är även bra om man äter en frukt mellan frukosten och lunchen.
Vid lunchen är det viktigt att man fyller upp en stor del utav tallriken med grönsaker helst ska man fylla halva tallriken.

Nästa stora mål på dagen är då Middagen, där ska du också fylla halva tallriken med grönsaker, helst ska du inte äta för mycket mat, men inte heller för lite.
Det är viktigt att man äter lagom mat när detta är det sista målet på dagen, efter de så ska man ju sova några timmar senare.
Det är viktigt att an inte vaknar i sömnen av att man är hungrig, för då kan man börja nattäta, och det är inte bra, då kan man gå upp ganska mycket i vikt eftersom man efter det går och lägger sig.
I sömnen förbränner man inget fett, därför ska man inte äta när man strax efter det tänker sova.


● Vikten av att röra sig Det är viktigt att röra sig väldigt mycket varje dag, på det sättet håller du din kropp i form. Rör man inte på sig så blir man svagare och man går upp i vikt, därför är det viktigt att röra på sig.
Man kan t.ex. lägga upp ett bra program på morgonen innan man äter frukost.
Gör man det så kan man förlora en hel del fett vilket gör att man blir mera rörlig och man ser bättre ut.

Man ska lägga upp nåt bra gymnastikprogram som tar en halvtimma i sträck varje dag. För mig kan det t.ex. vara bra att gå i en gåsele, eller att röra mycket på armarna.
Det finns hur många sätt som helst att röra på sig.
Det gäller bara att komma på nåt som är bra för en.

● Sömn Det är bra att lägga upp ett litet schema i huvudet där det står när man ska sova och vilken tid man ska gå upp.
Detta är väldigt viktigt i den dagliga planeringen.
När man är tonåring ska man helst sova minst 8 timmar om dygnet vilket innebär att du behöver sova senast elva och gå upp sju.
Vill man sova ännu bättre så skam an sova 10 timmar om dygnet.
Det är vik...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt denna sida måste du vara medlem och inloggad.

Är du inte redan medlem?

Bli medlem nu och få tillgång till allt innehåll på hela Mimers Brunn.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Vad jag mår bra av

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Robin Widström [2006-03-09]   Vad jag mår bra av
Mimers Brunn [Online]. http://mimersbrunn.se/article?id=5809 [2017-10-23]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×

Logga in